Przejdź do głównej zawartości

Konspekt


Konspekt lekcji z wychowania fizycznego
w klasie IV w Szkole Podstawowej

Temat lekcji: Rozwiązywanie zadań problemowych.
Klasa: IV chłopcy
Liczba ćwiczących: 12

Jeden chłopiec w tej klasie z rozpoznaniem autyzmu dziecięcego. Chłopak dobrze funkcjonuje
w klasie, ale bliskie relacje utrzymuje tylko z jednym kolegą. Chętnie uczestniczy w zabawach grupowych, rywalizacji sportowej. Potrafi przez jakiś czas skupić się, a napomniany zaprzestaje ruchów stymulacyjnych i ponownie mobilizuje się na zadaniu.

Zadanie główne: Kształtujemy postawę ciała, wyrabiamy sprawność, zwinność, koordynację
czasowo- przestrzenną, współpracę w zespole.

Zadania szczegółowe:

Sprawność motoryczna:
- rozwija zręczność, refleks, koordynację

Umiejętności:
- współpracuje z partnerem, współdziała w grupie
- przyjmuje role kapitana lub członka zespołu

Wiadomości:
- poznaje zasady bezpieczeństwa, rywalizacji, poznaje ćwiczenia orientacyjno –porządkowe,

Postawy:
- angażuje się w rozwiązywanie zadań problemowych,
- przestrzega reguł zabaw,
- pomaga w przygotowaniu miejsca ćwiczeń,
- dba o zdrowie i higienę osobistą

Czas: 45 minut
Przybory : szarfy, materace

Metody realizacji zadań: zabawowa , bezpośredniej celowości ruchu, naśladowcza ścisła,
zadaniowa
Prowadzący:


Tok lekcji

Zadania do realizacji
Uwagi organizacyjne
i metodyczne
1
2
3

Część wstępna Organizacja lekcji.


Rozgrzewka
.



Ćwiczenia kształtujące
i orientacyjno-porządkowe







  • zbiórka, powitanie, podanie tematu lekcji
  • sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
  • podanie zadań głównych lekcji

  • bieg po kole
  • ćwiczenia ogólnorozwojowe


  • zabawa ,,wyścig numerów”- ustawienie w kole, uczniowie odliczają do 6-u, tak powstają dwie drużyny. Prowadzący wywołuje numery, które obiegają okrąg za plecami siedzących w siadzie skrzyżnym. Biegną zgodnie z wskazówkami zegara. Wygrywa zespół, którego zawodnik prędzej wróci na swoje miejsce.

  • zabawa : ,, znajdź swój kolor”
  • zabawa : ,,zbiórka według kolorów”
  • ćwiczenia skocznościowe i rozciągające z szarfami

szereg



- każdy uczeń prezentuje dwa ćwiczenia jako prowadzący

- dla utrudnienia i urozmaicenia numery wywoływane są w formie zagadki np.; 2+1 jest? Prima aprilis jest?, czterej pancerni i pies to?............

- kolor szarf ustanawia drużynę
( cztery drużyny )



Część główna














  • każda drużyna przynosi i zajmuje jeden materac
w ustalonym szyku
  • ćwiczenia na materacach - rozwiązywanie zadań podanych przez nauczyciela:
- na materacu są dwie głowy, dwie nogi, jedna ręka
- na materacu są dwie stopy i nikt poza materacem
- leżenie przodem, tyłem z trzymaniem
- leżenie pod materacem : dwie osoby, na materacu
jedna osoba
- klęk podparty 4 ręce na materacu
- materac w górze
- materac – barykada, płot, dom …..

  • ćwiczenia oddechowe i rozciągające w parach.

przyjęcie pozycji wyjściowej wszystkich ćwiczących na swoich materacach według poleceń nauczyciela
ze zwróceniem uwagi na dokładność i tempo wykonanego zadania
oraz pomysłowość drużyny





Część końcowa

  • zbiórka uczniów bez obuwia sportowego i bez skarpetek
  • uwagi i porady na temat czystości stóp
  • wspólne uprzątnięcie przyborów
  • pożegnanie

Szereg - akcent edukacji zdrowotnej kontrola czystości stóp.


Popularne posty z tego bloga

"Spektrum (autyzmu) jest długie i szerokie, i wszyscy się na nim znajdujemy. Kiedy się w to uwierzy, łatwo zobaczyć, ile mamy ze sobą wspólnego" Lisa Genova  (z książki  Kochając syna )