Konspekt lekcji z
wychowania fizycznego
w klasie IV w Szkole
Podstawowej
Temat lekcji: Rozwiązywanie zadań
problemowych.
Klasa:
IV chłopcy
Liczba
ćwiczących: 12
Jeden
chłopiec w tej klasie z rozpoznaniem autyzmu dziecięcego. Chłopak
dobrze funkcjonuje
w
klasie, ale bliskie relacje utrzymuje tylko z jednym kolegą. Chętnie
uczestniczy w zabawach grupowych, rywalizacji sportowej. Potrafi
przez jakiś czas skupić się, a napomniany zaprzestaje ruchów
stymulacyjnych i ponownie mobilizuje się na zadaniu.
Zadanie
główne: Kształtujemy postawę ciała, wyrabiamy sprawność,
zwinność, koordynację
czasowo-
przestrzenną, współpracę w zespole.
Zadania
szczegółowe:
Sprawność
motoryczna:
-
rozwija zręczność, refleks, koordynację
Umiejętności:
-
współpracuje z partnerem, współdziała w grupie
-
przyjmuje role kapitana lub członka zespołu
Wiadomości:
-
poznaje zasady bezpieczeństwa, rywalizacji, poznaje ćwiczenia
orientacyjno –porządkowe,
Postawy:
-
angażuje się w rozwiązywanie zadań problemowych,
-
przestrzega reguł zabaw,
-
pomaga w przygotowaniu miejsca ćwiczeń,
-
dba o zdrowie i higienę osobistą
Czas:
45 minut
Przybory
: szarfy, materace
Metody
realizacji zadań: zabawowa , bezpośredniej celowości ruchu,
naśladowcza ścisła,
zadaniowa
Prowadzący:
Tok
lekcji
|
Zadania do
realizacji
|
Uwagi
organizacyjne
i
metodyczne
|
1
|
2
|
3
|
Część
wstępna Organizacja lekcji.
Rozgrzewka
.
Ćwiczenia
kształtujące
i
orientacyjno-porządkowe
|
|
szereg
-
każdy uczeń prezentuje dwa ćwiczenia jako prowadzący
-
dla utrudnienia i urozmaicenia numery wywoływane są w formie
zagadki np.; 2+1 jest? Prima aprilis jest?, czterej pancerni i
pies to?............
-
kolor szarf ustanawia drużynę
(
cztery drużyny )
|
Część
główna
|
w
ustalonym szyku
-
na materacu są dwie głowy, dwie nogi, jedna ręka
-
na materacu są dwie stopy i nikt poza materacem
-
leżenie przodem, tyłem z trzymaniem
-
leżenie pod materacem : dwie osoby, na materacu
jedna
osoba
-
klęk podparty 4 ręce na materacu
-
materac w górze
-
materac – barykada, płot, dom …..
|
przyjęcie
pozycji wyjściowej wszystkich ćwiczących na swoich materacach
według poleceń nauczyciela
ze
zwróceniem uwagi na dokładność i tempo wykonanego zadania
oraz
pomysłowość drużyny
|
|
|
|