Rozporządzenia
dotyczace dostosowań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia.
w
sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
w szkołach publicznych,
nauczyciel
jest zobowiązany dostosowywać wymagania edukacyjne do
indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości
psychofizycznych ucznia.
Dostosowanie
to następuje na podstawie:
- Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania;
- Opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej,o specyficznych trudnościach w uczeniu się;
- Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym;
- Innej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującej na potrzebę takiego dostosowania;
- Rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów (dotyczy uczniów objętych w szkole pomocą psychologiczno - pedagogiczna);
- Opinii lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego.
Podczas
przygotowania dostosowań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb
ucznia, nauczyciel musi zapoznać się z podstawą prawną dot.
udzielania pomocy uczniowi w szkole:
- Rozporzadzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym(Dz. U. Poz. 1578), ogłoszono dnia 24 sierpnia 2017 r.
obowiązuje od dnia 1 września 2017 r. - Rozporzadzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszolach , szkołach i placówkach.
- Rozporzadzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
- Rozporzadzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół